wtorek, 10 kwietnia 2012

Toruńska Rap Klasyka-4IQ

Pamiętam był to rok 2000. Otóż wtedy wpadłem na pomysł pisania rymów iiiii doznałem szoku (tak tak!), że jeszcze komuś to przyszło do głowy! Och ja nieszczęsny...więc nie jestem prekursorem ;)! No ale pamiętać należy, że nie było facebooków, blogów, jutubów i innych ułatwień w zdobywaniu muzy. A wieść się rozchodziła pocztą pantoflową i serwisem www.hiphop.torun.com.pl . Wtedy wychodziły kasety jeszcze (np. Czwartego Stanu Skupienia) i tworzyły się różne składy, które teraz są tylko wspomnieniem lub ich członkowie utworzyli nowe ekipy. Jednak już wtedy był jeden HIT! Na prawdę. Leciał gęsto i często w Radiu Gra. Nosił nazwę "Toruń Moje Miasto" i stworzyli go Er-Fors i ADeeR (aka Dollar) jako 4IQ. Lekki numer oparty na funkowym beacie wychwalał ulice toruńskie. Pamiętam, że nagrałem go na taśmę i jako 15 latek nie spodziewałem się, że za parę (naście już) lat będę współtworzył z ADeeRem luźną ekipę.

                                

W tym samym czasie powstał klip do znanego raczej starszym słuchaczom utworu 4IQ pod tytułem "Takie Czasy". Treść mimo już 12 lat NIE STRACIŁA NIC na aktualności. Niestety, ponieważ nie rysuje to wesołego obrazu rzeczywistości. Jakość słaba, ale były to takie czasy (nomen omen), w których nie nakręciłeś HD video telefonem... ENJOY!
                                 
4IQ budowali fundamenty pod toruński, dobrze już teraz rozwinięty rap wraz z innymi ekipami, których była doprawdy garstka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz